Tools voor het kleuteronderwijs

Kleuteronderwijs – educatieve tools


Qobo Snail

Qobo is gemaakt voor de allerkleinste kinderen. Maak een parcours met de puzzelkaarten van Qobo waar telkens een handeling op afgebeeld is. Laat Qobo daarbij jouw gekozen weg volgen.

Geschikt voor kinderen vanaf de eerste kleuterklas.

#spelendleren #robot #code


Fisher-Price Co-de-Rups

Fisher-Price Co-de-Rups is gemaakt voor de allerkleinste kinderen. Leg de start- en eindkaart van Co-de-Rups en probeer met de USB – koppelstukken de eindkaart te bereiken.

Geschikt voor kinderen vanaf de eerste kleuterklas.

#spelendleren #robot #code


LightUp mini kit

Met LightUp leren kinderen magnetische circuits bouwen en coderen. Op die manier ontdekken ze de werking van elektriciteit op een speelse wijze.

Geschikt voor kinderen vanaf de derde kleuterklas.

#spelendleren #elektriciteit


Play-doh Touch

Bouw je eigen personages en decor met Play-doh en breng ze tot leven in een videospel met de app.

Geschikt voor kinderen vanaf de eerste kleuterklas.

#spelendleren #virtualreality #augmentedreality #3D


LEGO Duplo Creatieve Brickset

Met de Creatieve Brickset kunnen kinderen op een creatieve manier leren bouwen. De kaarten bieden ondersteuning en inspiratie voor de zelfexpressie van kinderen.

Geschikt voor kinderen vanaf de eerste kleuterklas.

#lego #maak #bouw


LEGO Duplo Storytales

Verzin een verhaal en gebruik de Duplo StoryTales om dit verhaal te illustreren. Laat de kinderen drie verschillende scènes bouwen en verzin rond de scènes een verhaal.

Geschikt voor kinderen vanaf de eerste kleuterklas.

#lego #maak #bouw #verhaal #vertellen


LEGO Duplo Steampark

Met het LEGO.Steampark kan je kleuters kennis laten maken met Steam. Laat de kinderen verkennen, experimenteren, observeren, spelen en dat terwijl ze spelletjes, attracties en scènes bedenken.

Geschikt voor kinderen vanaf de tweede kleuterklas.

#lego #maak #steam #bouw


LEGO Duplo Coding Trein

Programmeer de nieuwste codeertrein voor peuters en kleuters. Leg de gekleurde actiestenen in de rails om een handeling uit te voeren. Met de app leren kinderen de trein besturen en coderen.

Geschikt voor kinderen vanaf de tweede kleuterklas.

#programmeren #coderen #lego #robot #maak #bouw


LEGO Duplo Early Simple Machines

Kinderen leren de werking van machines aan de hand van tandwielen, hefbomen, katrollen en nog veel meer. De kaarten bieden ondersteuning en inspiratie voor de kinderen. Onderzoek hoe de werking van een tandwiel in elkaar zit, maak metingen,…

Geschikt voor kinderen vanaf de tweede kleuterklas.

#lego #maak #bouw #metingen #techniek #onderzoekendleren


Bee-bot

Met een bijtje leren kinderen programmeren door eenvoudig de pijltjesknoppen te gebruiken om zo een parcours af te leggen. Heel simpel en dus ideaal voor 5-jarigen die spelenderwijs de eerste noties van programmeren leren kennen: logisch redeneren, analyseren, stap voor stap uitvoeren. ‘ALS’ ik op het knopje duw, ‘DAN’ gaat het bijtje vooruit.
Tip: Je kan het ook interessant maken met verschillende accessoires zoals het “Minecraft-matje”, “Family Busy Street Activity Tin” en “Pusher”.

Geschikt voor kinderen vanaf de derde kleuterklas.

#robot #programmeren #logischdenken


Blue-bot

De Blue-bot is het broertje van Bee-bot en heeft een Bluetooth-functie.Hierdoor kan de Blue-bot geprogrammeerd worden aan de hand van de Blue-bot app.
Tip: Je kan ook aan de hand van blokjes jouw stappen plannen met de “Tactile-reader”.

Geschikt voor kinderen vanaf de derde kleuterklas.

#robot #programmeren #logischdenken


Constructa-bot

Kinderen leren programmeren door eenvoudige pijltjesknoppen om een parcours af te leggen. Constructa-bot behoort tot dezelfde familie als de Bee-bot en Blue-bot.

Geschikt voor kinderen vanaf de derde kleuterklas.

#robot #programmeren #logischdenken


Cubetto Primo

Met Cubetto van Primo kan je makkelijk leren programmeren voor de allerkleinsten. Aan de hand van vier commando-blokken (vooruit, links, rechts en een functieblok) kan je jouw Primo-botje laten bewegen. Het functieblok wordt gebruikt om meerdere commando’s te ‘verpakken’ als één commando.

Geschikt voor kinderen vanaf de derde kleuterklas.

#robot #programmeren #logischdenken #herhaling #functie


Matatalab

Met Matatalab kan je makkelijk leren programmeren voor de allerkleinsten. Aan de hand van vier commando-blokken (vooruit, links, rechts en achteruit) kan je Matata laten bewegen. Het functieblok wordt gebruikt om meerdere commando’s te ‘verpakken’ als één commando. Daarnaast kan je met Matata figuren tekenen, muziek maken,…

Geschikt voor kinderen vanaf de derde kleuterklas.

#robot #programmeren #logischdenken #herhaling #functie


Dash & Dot

Dash & Dot van Wonder Workshop zijn twee robots die met elkaar kunnen communiceren. Aan de hand van verschillende apps en Blockly-taal kunnen kinderen spelenderwijs leren programmeren. Beweeg, maak geluid en zing met de Dash & Dot.
Tip: met het accessoire ‘Xylophone’ kan je jouw eigen muziek maken.

Geschikt voor kinderen vanaf de derde kleuterklas.

#robot #programmeren #logischdenken #herhaling #functie #spelendleren


Intelino

Leer jouw trein te programmeren door programmeerblokjes vast te klikken op de rails. Met de programmeerkaarten kan je 17 codes invoeren om je trein te laten bewegen.

Geschikt voor kinderen vanaf de derde kleuterklas.

#bouw #maak #programmeren #coderen


OSMO

Tangram, words, numbers, coding, masterpiece en newton zijn zes gratis apps. Om ermee te kunnen spelen heb je de Osmo-base nodig. Osmo ziet vormen, letters en zoveel meer die je voor je iPad plaatst. Op die manier maak je van tastbare zaken iets zichtbaar op je scherm, of omgekeerd! Wanneer je gaat tekenen, is je voorwerp zichtbaar op je iPad en jij tekent over op papier. Cool toch? Leer programmeren, rekenen, tekenen en test jouw woordkennis met de Osmo-pakket op jouw iPad. Leer coderen met Osmo Coding, rekenen met Osmo Numbers, meetkunde met Osmo Tangram en uw talenkennis met Osmo Words.

Geschikt voor kinderen vanaf de derde kleuterklas.

#code #rekenen #woorden #meetkunde #figuren #programmeren #wiskunde


Scottie Go Basic!

Programmeren was nog nooit zo leuk met Scottie Go. In deze versie ga je aan de slag met een opdrachtenboekje om Scottie te coderen op een map. Je kan ook gebruik maken van de app. (Enkel de eerste levels, om verder te gaan heb je een Scottie Go Education versie nodig!)

Geschikt voor kinderen vanaf de derde kleuterklas.

#coderen #programmeren #spelendleren


Robot Turtles!

Aan de hand van een bordspel leren kinderen de basis voor programmeren, coderen, functies,… en dat terwijl ze gekke schildpadgeluiden maken!

Geschikt voor kinderen vanaf de derde kleuterklas.

#coderen #programmeren #spelendleren